PRODUKTRETUR
Returnera en eller flera produkter
Om du vill returnera en vara till oss för att du ångrar ditt köp eller vill byta till en annan storlek eller en annan produkt, gör det från formuläret längst ner på denna sida. Om det finns fel eller fel i din beställning eller produkt, skicka ett e-postmeddelande till oss först (se längre ner på sidan)
När du returnerar föremål är det oerhört viktigt att de returneras i originalförpackningen och eventuella plastpåsar som varorna finns i. Se också till att placera föremålen i rätt påse med rätt modellnummer. Bifoga ordernummer eller fakturanummer och returnummer du har fått från oss, tillsammans med returen. Om du inte hittar fakturanumret är det viktigt att du bifogar följande information till sändningen: namn, adress, telefonnummer och e-postadress som liknar den du är registrerad hos i vår webbutik.
Observera att returprodukter som luktar rök, tobak, parfym eller liknande inte kan returneras. Dessa kan skickas tillbaka till avsändaren på avsändarens bekostnad om så önskas. Varorna måste returneras i originalförpackning. Om vi får ett paket med till exempel saknad originalförpackning förbehåller vi oss rätten att dra av upp till 150 SEK från returbeloppet. Av hygienskäl kan vi tyvärr INTE returnera ansiktsmask, godis och mat, liksom öppnade produkter som smink, peruker, linser, strumpor / strumpor / tights, underkläder, badkläder, piercingar och grillz. Vi tar inte tillbaka heliumtankar eller batterier.
Returnera en artikel med defekt eller defekt
Om du vill returnera en vara på grund av ett fel eller en defekt, vill vi att du först skickar dokumentation (både bilderna och beskrivningen av felet) via e-post. Skicka inte varan tillbaka till oss förrän du har fått ett svar från oss med instruktioner för returen.
Skicka e-post till kund@dorita.se eller ring oss på +46 851 782 055 på Måndag - fredag, 11.00 - 15.30
Byt eller avbryt inköp
Sök efter din beställning med ordernummer och e-post. Om du behöver ändra en produkt, kommer det att löna sig att beställa de produkter du ska byta ut som en helt ny beställning. Samtidigt anger du en retur på beställningen eller produkten du ska returnera. Då får du tillbaka pengar för den retur du skickar till oss och samtidigt får du artikeln du byter ut mycket snabbare. Om du ska byta i ett returfall måste vi returnera varan du byter innan vi skickar tillbaka en ny artikel till dig.
VIKTIGT OM HALLOWEEN!
På grund av enorm efterfrågan kan det i september och oktober ta upp till 6 veckor att behandla en retur efter att den har anlänt till vårt lager.